Jak promować marki modowe w mediach społecznościowych

Sposoby promocji w mediach społecznościowych

Marki modowe najczęściej prowadzą swoją komunikację w trzech formach:


1. fan page’e i profile społecznościowe – ten typ promocji marki wykorzystują w kilku celach: przede wszystkim do informowania o produktach i stałego komunikowania promocji oraz kreowania swojego wizerunku. Tu duże znaczenie ma publikacja takich materiałów, które angażują odbiorców i pobudzają ich do dyskusji. Wirusowe treści, kontrowersyjne kwestie, emocjonalne pytania – wszystko po to, by poznać swoich odbiorców i nawiązać dialog, a w efekcie – zwiększyć zasięg;


2. relacje z blogerami – nawiązywanie relacji z blogerami w ostatnim czasie często interpretowane jest jako wynajmowanie blogerów do promocji. W założeniu powinno to jednak być rzeczywiście budowanie relacji, w której i marka i bloger coś zyskują. Poszukiwanie odpowiedniego blogera, który będzie odzwierciedlał wartości marki nie powinno skupiać się tylko na zasięgu – nie zawsze blog z największym zasięgiem będzie adekwatny dla określonego brandu;


3. eventy i relacje online – coraz więcej marek inwestuje w materiały wideo i relacje. Tutaj odbiorcy są już bardziej wyspecjalizowani, a koszt realizacji dużo wyższy. Najczęściej relację online przeprowadza się przy pomocy streamingu na Facebooku lub YT.


Możliwości serwisów społecznościowych w połączeniu z potencjałem branżowym to okazja do promowania produktów z branży modowej na szeroką skalę. Oczywiście wiele zależy od odbiorców oraz charakteru brandu, ale raczej żadna marka modowa nie powinna pomijać w swoich strategiach marketingowych mediów opartych na dzieleniu się treścią z szeroką publicznością.


Warto powiedzieć na koniec jeszcze jedno – branża mody rozrosła się w ostatnim czasie, a wewnątrz niej panuje ogromna konkurencja. Wszelkie działania marketingowe należy więc prowadzić nie tylko z kreatywnością w tworzeniu treści (oraz dbałością o odróżnianie się od innych marek), ale również z poszanowaniem zasad etyki.


Wyróżnione posty
Ostatnie posty