Zaufanie do reklam


Dobry przekaz reklamowy może trafić do szerokiej grupy odbiorców. To jasne. Jednakże już sam charakter reklamy, a także czas oraz nośnik reklamowy, sprawiają, że różne grupy wiekowe stają się inaczej podatne na reklamy. To bardzo istotne informacje w planowaniu kampanii, warto wiedzieć, do jakiej grupy wiekowej bardziej trafi mailing, a do jakiej na przykład reklama w kinie. Jakim reklamom ufają młodzi, a jakim starzy?

IRCenter przeprowadziło badanie sprawdzające, jakie zaufanie u jakich grup wiekowych budzą różne formy reklamy. Zaufanie do różnorodnych form reklamy zależy od wieku.

Reklamy na ekranie – zarówno w telewizji, w internecie czy w kinie – trafiają przede wszystkim do osób młodych, w wieku studenckim (do 24 roku życia). Ta grupa wiekowa częściej deklaruje także zaufanie do reklam na bilboardach miejskich. Młodzi, jako regularni użytkownicy internetu, są także bardziej podatni na reklamy sponsorskie na forach internetowych.

Nieco starsza grupa wiekowa 25 – 34 lata kieruje się częściej rekomendacjami znajomych. To w ich przypadku wzajemne polecenia produktów mają największe znaczenie. Ta grupa także często korzysta z serwisów internetowych producentów, by tam znaleźć wiarygodne informacje.

Grupa dorosłych w wieku 35 – 44 lata, także często korzysta z serwisów produktowych. Tę grupę wyróżnia przede wszystkim rosnące zaufanie do artykułów w prasie. Z kolei poniżej średniej spada w tej grupie zaufanie do reklam w telewizji i w kinie.

Najbardziej dojrzała wiekowo grupa 45 – 55 lat ufa przede wszystkim reklamom prasowym. Także ta grupa jest najbardziej pozytywnie nastawiona do programów z produktami lokowanymi. Tego typu reklamy cieszą się również zaufaniem najstarszej przebadanej przez IRCenter grupy wiekowej plus 55 lat. Ta grupa także najbardziej ufa reklamom prasowym.

Ogólny wniosek płynący z badania jest taki, że im młodsza grupa, tym większe zaufanie i podatność na reklamy związane z nowymi technologiami.


Wyróżnione posty
Ostatnie posty